Administrowanie nieruchomościami
Istotą działań zarządcy nieruchomości komercyjnej jest maksymalizacja zysku generowanego przez nieruchomość. Wymaga to wnikliwej analizy dochodów i kosztów oraz stałego monitorowania i optymalizacji.
Drugim aspektem skutecznej działalności zarządcy jest analiza rynku nieruchomości pod kątem stworzenia właściwej struktury najemców.
Zajmujemy się zarządzaniem nieruchomościami komercyjnymi o funkcji biurowej, handlowej, usługowej oraz o funkcji mieszanej z mieszkaniową włącznie.
Nasze zadania
Nasze zadania opierają się na trzech filarach:
Utrzymanie należytego stanu technicznego budynku
- Zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie w wymaganiami prawa budowlanego
- Zapewnienie właściwego utrzymania budynku w zakresie bezpieczeństwa pożarowego
- Prowadzenie księgi obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wspólnej wymaganej przez przepisy prawa budowlanego
- Sprawowanie profesjonalnego nadzoru nad wykonywanymi pracami remontowymi.
- Nadzór nad służbami eksploatacyjnymi obiektu komercyjnego
- Doświadczeni pracownicy zapewniają szybkie i skuteczne usuwanie awarii
- W dni wolne od pracy bezpieczeństwo zapewnia Pogotowie Awaryjne
Formalno-prawna eksploatacja nieruchomości
- Dzięki wieloletniemu doświadczeniu sprawnie wykonujemy wszystkie obowiązki związane z eksploatacją nieruchomości komercyjnych:
- Wykonywanie wszelkich obowiązków związanych z właściwym utrzymaniem nieruchomości komercyjnej nałożonych przez akty prawne.
- Przygotowanie projektów budżetów nieruchomości, w tym budżetów rocznych, remontowych, przepływów pieniężnych – cash flow
- Organizowanie doradztwa i obsługi prawnej
- Prowadzenie negocjacji oraz renegocjacji umów z najemcami, tworzenie właściwej struktury najemców
- Pobieranie i windykacja należności z tytułu pożytków z wynajmowanych pomieszczeń i innych przychodów z nieruchomości,
- Reprezentacja właściciela w przypadku sporu z najemcą
- Zawieranie umów na dostawę mediów dla nieruchomości oraz innych usług
- Zapewnienie dostaw energii elektrycznej, energii cieplnej, wody i gazu, odprowadzania ścieków i wywozu śmieci
- Utrzymanie w należyty porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku właścicieli lokali oraz najemców (w tym dźwigów osobowych), terenu nieruchomości określonego zgodnie z wyrysem z ewidencji gruntów, chodnika przed nieruchomością i innych terenów
- Zapewnienie usług kominiarskich i innych usług związanych z funkcjonowaniem urządzeń technicznych (np.: dźwigów osobowych, anten zbiorczych i domofonów)
- Wykonywanie bieżącej konserwacji i bieżących napraw, a w szczególności dokonywanie napraw budynku i jego pomieszczeń wspólnych oraz urządzeń technicznych umożliwiających właścicielom oraz najemcom lokali korzystanie z oświetlenia, ogrzewania lokali, ciepłej i zimnej wody, gazu, domofonu, dźwigów osobowych, zbiorczej anteny telewizyjnej i innych urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości wspólnej, usuwanie awarii i ich skutków na warunkach określonych w umowie
- Ubezpieczenie budynków położonych na nieruchomości wspólnej, opłacanie podatków i innych opłat publicznoprawnych należnych od nieruchomości wspólnej, o ile nie są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali
Optymalizacja finansowo-księgowa nieruchomości komercyjnej
Umiejętność właściwej analizy dochodów i kosztów oraz ich prognozowania jest podstawą bezpieczeństwo i stabilności finansowej. Wysokie koszty energii oraz perspektywa ich dalszego wzrostu pozostają wyzwaniem dla zarządcy, którego zadaniem jest ich optymalizacja oraz podjęcie działań mających na celu maksymalizację dochodów oraz minimalizowanie kosztów.
- Prowadzenie księgowości zarządzanego obiektu komercyjnego
- Analiza kondycji finansowej najemców obiektu
- Optymalizacja wykorzystania powierzchni oraz maksymalizacja zysków
- Optymalizacja podatkowa
- Fakturowanie czynszów oraz opłat dodatkowych
- Analiza i optymalizacja kosztów funkcjonowania nieruchomości komercyjnej